انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره

انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره

فهرست مطالب

رنگ‌ها از قدرت جالبی برخوردار هستند، یک جسم با بسته به رنگی که دارد می‌تواند جلوه‌نمایی کند. استفاده از رنگ در وسایل مختلف باعث افزایش زیبایی وسایل خواهد شد؛ استفاده از رنگ در پنجره‌های دوجداره نیز باعث افزایش زیبایی آن‌ها خواهد شد. در این مقاله با ما همراه شوید تا به بررسی انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره بپردازیم.

 

شیشه رنگی چیست؟

شیشه رنگی

در صنعت دکوراسیون و معماری از روش‌های مختلفی جهت زیباسازی استفاده می‌شود که یکی از این روش‌ها، استفاده از شیشه دوجداره رنگی می‌باشد. انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره در بازار هستند که استفاده‌های مختلفی از قبیل نصب در کابینت‌ها، لاکوبل شیشه رنگی لابی، شیشه رنگی دیوارپوش، استفاده به عنوان شیشه‌های ساختمان‌های تجاری و اداری و مراکز خرید و … که همگی جهت افزایش زیبایی سازه‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت شیشه دوجداره و تک جداره رنگی

شیشه تک جداره رنگی

پیش از بررسی انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره باید به بررسی خود پنجره بپردازیم. یک پنجره دوجداره در واقع از دو پنجره تک جداره تشکیل شده است که در بین آن دو، کمی گاز آرگون تزریق شده است؛ پس یک پنجره دوجداره رنگی، تفاوت چندانی با یک پنجره تک جداره رنگی در زمینه رنگ و انواع آن نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: پنجره دوجداره هافمن

شیشه لمینت رنگی

جهت استفاده از شیشه‌های رنگی در نمای سازه‌ها باید ضریب امنیت آن‌ها را افزایش داد؛ و جهت افزایش ضریب ایمنی شیشه رنگی، آن را لمینت می‌کنند. شیشه‌های لمینت شده رنگی از 3 ویژگی ضد حرارت، ضد صدا و امنیت بالا برخوردار می‌باشند. از اصلی‌ترین کاربردهای شیشه‌ لیمنت شده رنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بانک‌ها، بیمارستان‌ها، استخرها و نورگیرها.
  • پنجره ساختمان‌های تجاری و مسکونی.
  • درب‌های ورودی
  • دکوراسیون داخلی
  • شیشه‌های ضد گلوله، ضد سرقت، ایمن در مقابل زلزله.
  • شیشه‌های عایق صوتی
  • کف شیشه‌ای
مطالب پیشنهادی  پروفیل هافمن

شیشه‌های رنگی لمینت شده در اثر ضربات شدید به هیچ عنوان خرد نخواهند شد و چسبیده به طلق باقی می‌مانند. همچنین میزان صدای که از آن‌ عبور می‌کند، بسیار پایین می‌باشد؛ این مدل حتی می‌تواند تا 99 درصد مانع عبور اشعه فرا بنفش (UV) نور خورشید شود. همچنین مانع این موضوع می‌شوند که رنگ پارچه‌ها، مبلمان و فرش‌ها در اثر تابش نور خورشید، کاهش یابند.

 

انواع دسته شیشه رنگی دوجداره

دسته‌های شیشه رنگی دوجداره

انواع مختلفی از شیشه‌های رنگی هستند که تولید و در بازار به فروش می‌رسند. به طور کلی، انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره در چهار دسته کلی قرار می‌گیرند؛ این دسته‌ها به شرح زیر هستند:

  • شیشه رنگی دکوراتیو
  • شیشه رنگی کلاسیک
  • شیشه رنگی مات
  • شیشه رنگی هوشمند

شما می‌توانید بسته به نیاز خود نسبت به خرید و استفاده از هر یک از این شیشه‌های دوجداره رنگی، اقدام نمایید.

شیشه رنگی مات

شیشه‌های رنگی مات دارای ضخامت‌های مختلفی می‌باشند؛ این شیشه‌ها در ضخامت‌های 6، 8، 10، 12، 14، 18 و 20 میلی‌متر تولید می‌شوند. اینگونه مدل شیشه‌ها از ظاهری زیبا و کلاسیک برخوردار بوده و به دلیل طراحی خاصی و ماتی که دارند، باعث می‌شوند که پشت شیشه قابل دیدن نبوده و به حفظ حریف شخصی در منزل، کمک خواهند کرد.

البته یک عیبی که این شیشه دارد این است که نمی‌تواند نور را به خوبی از خود عبور دهد ولی مزایای دیگر این شیشه رنگی باعث شده از که صرف نظر از عیبی که دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار شود.

شیشه دکوراتیو چیست؟

از انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره می‌توان به شیشه دکوراتیو (Decorative glass) اشاره کرد. به طور کلی به شیشه‌هایی که مناسب استفاده در ساخت دکوراسیون، تزئینات داخلی و خارجی ساختمان‌ها می‌باشند، شیشه دکوراتیو گفته می‌شود. شیشه‌های دکوراتیو نوعی شیشه تزئینی بوده که با اجرای روش‌های گوناگونی مانند رنگ آمیزی و تیفانی بر روی انواع شیشه ساخته می‌شود.

مطالب پیشنهادی  نحوه شستشو توری ‌های upvc

امروزه انواع مختلفی از شیشه‌های دوجداره رنگی دکوراتیو جهت استفاده در نمای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها ساخته می‌شوند که این شیشه‌ها از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و متنوعی برخوردار می‌باشند. در حال حاضر، یکی از پرکاربردترین عوامل زیبایی بخش در بسیاری از منازل و ساختمان‌ها، شیشه‌های رنگی دکوراتیو می‌باشند که اکثراً در طراحی نورگیرهای سقفی، درب و پنجره‌ها، فضای آشپزخانه و کابینت‌ها و چند مورد دیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیشه رنگی هوشمند

یکی دیگر از انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره، شیشه رنگی هوشمند می‌باشد. این مدل با استفاده از یک ریموت، کنترل شده و می‌توان رنگ آن را به رنگ دلخواه تغییر داد؛ در صورت قطع بودن برق، این مدل هوشمند، کار نخواهد کرد. این نوع شیشه دوجداره رنگی هوشمند جهت زیبا نشان دادن دکور و خانه‌های مدرن می‌باشند.

 

خرید شیشه دوجداره رنگی

خرید شیشه دوجداره رنگی

همانطور که تا الان در حال توضیح بوده‌ایم، از انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره جهت زیبایی انواع سازه‌ها، استفاده می‌شود. خرید پنجره دوجداره رنگی یک انتخاب عالی جهت افزایش زیبایی به منزل شما می‌باشد. شما می‌توانید از انواع شیشه رنگی در بخش‌های مختلف منزل مانند درب‌های ورودی، پنجره‌ها، کابینت‌ها و … استفاده نمایید و یک نما و دکوراسیون بسیار خاص را به وجود آورید.

قیمت پنجره شیشه رنگی

قیمت پنجره شیشه رنگی

عوامل مختلفی هستند که تعیین کننده قیمت یک پنجره دوجداره می‌باشند؛ از جمله این موارد می‌توان به متراژ و نوع شیشه، برند پروفیل به کار رفته در آن، داشتن کتیبه، تعداد لنگه‌های پنجره دوجداره، نحوه باز شدن پنجره دوجداره و … اشاره کرد که تمامی این موارد بر قیمت پنجره تأثیر خواهند گذاشت.

مطالب پیشنهادی  پنجره بالکن UPVC

در صورتی که به دنبال خرید پنجره دوجداره رنگی و یا تعیین قیمت پنجره دوجداره هافمن می‌باشید، می‌توانید با شماره‌های زیر، تماس حاصل نمایید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا