شیشه مناسب برای پنجره دوجداره

شیشه مناسب برای پنجره دوجداره

فهرست مطالب

شیشه مناسب برای پنجره دوجداره کدام نوع خوب است

یکی از پنجره‌های مدرن که از قابلیت‌های بسیار مفیدی برخوردار هستند، پنجره‌های دوجداره می‌باشند. هنگامی که در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا یا محیط‌های خیلی گرم یا سرد زندگی می‌کنید، می‌توانید از اینگونه پنجره‌ها جهت رفع مشکل خود استفاده کنید. پنجره‌های دوجداره از نوعی شیشه مخصوص چند لایه تشکیل شده‌اند که ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد شیشه مناسب پنجره دوجداره صحبت کنیم.

 

پنجره دوجداره هافمن

پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره با استفاده از دو شیشه ساخته شده‌اند که این دو شیشه توسط یک نوار فاصله از یکدیگر جدا شده‌اند. گاز موجود در بین شیشه‌ها، به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی عمل کرده و به شما جهت داشتن یک خانه‌ای آرام‌تر و گرم‌تر کمک خواهد کرد. پنجره دوجداره هافمن با استفاده از بهترین تکنولوژی‌های ساخت پنجره دوجداره و با استفاده از باکیفیت‌ترین شیشه‌های دوجداره ساخته شده‌اند و به عنوان بهترین عایق عمل خواهند کرد.

شیشه استفاده شده در پنجره دوجداره

شیشه‌های دوجداره در واقع دو شیشه معمولی بوده که با کمی فاصله در کنار یکدیگر قرار گرفته و در بین آن‌ها مقداری گاز آرگون تزریق شده است؛ در واقع اگر این گاز آرگون خارج شود، شیشه‌های دوجداره هیچ تفاوتی با شیشه‌های عادی نخواهند داشت. فاصله بین این شیشه‌ها توسط اسپیسرها ایجاد شده و جهت تبدیل آن‌ها به شیشه مناسب پنجره دوجداره مقدار معینی گاز آرگون جهت افزایش استحکام و عایق‌بندی در بین آن‌ها تزریق شده است؛ این اسپیسرها توسط درزگیرهای غیر قابل نفوذی بر روی شیشه ثابت می‌مانند.

اسپیسرهای به کار رفته در شیشه‌های دوجداره از جنس آلومینیوم بوده و دارای ضخامتی در حدود 6 تا 16 میلی‌متر می‌باشند. در شیشه‌های دوجداره از نوعی ماده رطوبت گیر به نام زیولیت استفاده شده است که علاوه بر جلوگیری از نفوذ هرگونه رطوبتی، باعث عایق‌بندی صدا شدن شیشه نیز خواهد شد. همچنین در شیشه دوجداره مقداری پلی سولفاید وجود دارد که یک درزگیر ثانویه بوده و وظیفه افزایش استحکام شیشه دوجداره را بر عهده دارد.

مطالب پیشنهادی  پنجره هافمن upvc

 

خرید شیشه مناسب برای پنجره دوجداره

خرید شیشه دوجداره

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید پنجره دوجداره UPVC، کیفیت و استحکام شیشه دوجداره آن می‌باشد. در صورتی که از یک شیشه مناسب پنجره دوجداره به هنگام ساخت پنجره استفاده نشده باشد، ممکن است که حتی پنجره دوجداره هیچ تفاوتی با پنجره‌های معمولی نداشته باشد. شیشه‌های دوجداره در انواع مختلفی تولید و بسته به شرایط محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی به هنگام خرید شیشه دوجداره حتماً باید به 3 فاکتور اساسی، توجه ویژه‌ای داشته باشیم:

1.عایق صوتی

اولین ویژگی یک شیشه دوجداره، عایق صدا بودن می‌باشد؛ در واقع یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این شیشه‌ها این است که بتوانند مانع ورود یا خروج صدا شوند. همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، در این محصول مقداری گاز آرگون تزریق شده تا آن را به یک عایق عالی در برابر صدا تبدیل سازد. به صورت کلی یک شیشه مناسب پنجره دوجداره باید یک عایق صوتی کامل باشد.

به هنگام انتخاب شیشه دوجداره، حتماً به ضخامت پروفیل به کار رفته در آن توجه داشته باشید؛ هر چقدر که ضخامت پروفیل بیش‌تر باشد، صدای کم‌تری از شیشه عبور خواهد کرد. البته تشخصی نوع پروفیل و میزان آرگون به کار رفته در فضای خالی شیشه‌ها یک مهارت تخصصی بوده و هر شخصی نمی‌توان از عهده این کار بر آید؛ بهترین گزینه برای شما، کمک گرفتن از یک کارشناس باتجربه می‌باشد.

2.عایق حرارتی

یکی دیگر از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک شیشه مناسب پنجره دوجداره، عایق حرارتی بودن آن می‌باشد. همانطور که پیش‌تر هم گفتیم، جهت ساخت یک شیشه دوجداره، از دو شیشه تک جداره که با استفاده از یک اسپیسر از یکدیگر جدا شده‌اند، استفاده می‌شود. به طور کلی، هر چقدر که اندازه اسپیسر بین شیشه‌ها بزرگ‌تر باشد، امکان انتقال حرارت به صفر نزدیک‌تر خواهد شد.

مطالب پیشنهادی  انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره

از طرفی دیگر، افزایش ضخامت شیشه دوجداره باعث کاهش قدرت عایق حرارت و افزایش قدرت عایق صوتی خواهد شد. در گذشته تصور می‌شد که افزایش ضخامت شیشه به معنای جلوگیری از تلف شدن انرژی می‌باشد؛ اما امروزه متوجه شده‌اند که افزایش ضخامت شیشه باعث کاهش ضخامت اسپیسر و در نهایت کاهش قدرت ضد حرارت شیشه خواهد شد.

3.رنگ و ظاهر شیشه

یک شیشه مناسب پنجره دوجداره جدا از کیفیت باید با سلیقه نیز همراه باشد. ساخت شیشه‌های دوجداره در انواع مختلفی از جمله سکیوریت، لمینت، رنگی، ساده، رفلکس و دودی انجام می‌شود و هر یک از این مدل‌ها، دارای رنگ‌بندی‌های مختلفی می‌باشند که همین موضوع باعث تنوع زیاد برای خریداران شیشه‌های دوجداره شده است.

همانطور که از نام مدل‌های ساده پیداست، این مدل‌ها کاملاً شفاف و بدون رنگ بوده و در سایزهای 4+4، 4+6 و 6+6 به فروش می‌رسند. مدل‌های رنگی دارای دو نوع رنگ می‌باشند؛ در این مدل‌ها، یکی از جداره‌ها بدون رنگ و جداره دیگری به صورت رنگی می‌باشد؛ شیشه‌های رنگی تنها در سایزهای 4+4 و 4+6 به فروش می‌رسند. مدل‌های رفلکس از نظر ویژگی مشابه مدل‌های رنگی بوده و در سایزهای 4+4 و 4+6 تولید و دارای رنگ‌های آبی، سبز، برنز، طلایی و نقره‌ای می‌باشند.

و در آخر شیشه‌های سکیوریت که جزو باکیفیت‌ترین‌ها بوده و یک شیشه مناسب پنجره دوجداره به شمار می‌روند؛ این مدل‌ها به عنوان شیشه امنیتی شناخته شده و دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی می‌باشند و در محیط‌های پر خطر نصب می‌شوند. شیشه‌های سکیوریت از قیمت بالاتری نسبت به دیگر مدل‌ها برخوردار می‌باشند.

مطالب پیشنهادی  بهترین پنجره دو جداره برای ساختمان

عوامل موثر بر قیمت شیشه مناسب برای پنجره دوجداره

تعیین قیمت شیشه مناسب پنجره دوجداره به عوامل متعددی بستگی دارد؛ از اصلی‌ترین عواملی که قیمت یک شیشه و پنجره دوجداره را تعیین می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد پنجره دو جداره
  • دو جداره یا سه جداره بودن پنجره
  • شرایط محیطی
  • میزان تقویت کننده گالوانیزه
  • نقشه پروژه مورد نظر
  • نوع پروفیل UPVC
  • نوع جنس پروفیل و ضخامت اسپیسر
  • نوع رنگ بندی

شما می‌توانید با استفاده از شماره‌هایی که در پایین قرار داده‌ایم، قیمت شیشه پنجره دوجداره و قیمت پنجره دوجداره هافمن را دریافت نمایید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا