یراق‌آلات پنجره upvc

یراق‌آلات پنجره upvc

فهرست مطالب

یراق‌آلات پنجره upvcیکی از مهم ترین قسمت های پنجره ها هستندکه نقش بسزایی در کیفیت آن ایفا می کنند. به همین دلیل یکی از دلایل کیفیت بالای پنجره ها استفاده از یراق آلات مناسب و با کیفیت در آن ها است. این ابزار در انواع مختلفی تهیه و البته تنوع زیادی هم دارند. پس شناخت و انتخاب بهترین یراق در کیفیت نهایی محصول ما اثر گذار است. همچنین یکی دیگر از مواردی که می تواند موجب افزایش کیفیت و ماندگاری آن ها  شود، انتخاب یک پنجره مناسب است. که خود دارای قطعات جانبی با کیفیت باشد. از همین رو در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع یراق آلات به همراه شرح مزایا، شما را در خرید بهترین پنجره کمک کنیم.

یراق آلات چیست و چه کاربردی دارند؟

 

یراق آلات چیست و چه کاربردی دارند؟

 

این قطعات جانبی در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها در قسمت های مختلف به کار برده می شوند. اولین کاربرد آن ها در کیفیت و راحتی باز و بسته کردن پنجره ها است. هر چقدر استحکام آن ها و البته کیفیت ساختشان بالاتر باشد، موجب افزایش طول عمر پنجره می شود. به همین دلیل است که نقش مهمی را در ساخت آن ایفا می کنند. در پنجره ها یراق آلات شامل مواردی همچون دستگیره، قفل، سیلندر، ضربه گیر، لولا، اسپانیولت، دریچه و … می شود. همچنین علاوه بر زیبایی ظاهری مدل پنجره و افزایش طول عمر، در درزبندی و عایق شدن نیز تاثیر گذار هستند. علاوه بر این موارد دستگیره ها و کیفیت قفل به کار رفته در آن ها در امنیت پنجره ها نیز نقش بسزایی دارند.

ویژگی های یراق‌آلات پنجره UPVC

  • توانایی تحمل وزن فریم و لنگه پنجره را داشته باشد، تا در بروز حوادث خسارت کم تری ببیند.
  • یراق‌آلات استفاده شده، باید از بهترین آلیاژ ساخته شده باشد تا مقاوت بالایی از خود نشان دهد.
  • در اندازه استاندارد ساخته شده باشد و علاوه بر کیفیت بالا، زیبای منحصر به فردی داشته باشد.

استفاده از یراق آلات با کیفیت با امکان رگلاژ به عایق‌بندی هر چه بهتر پنجره یو پی وی سی خانه شما کمک می نماید. پس بهتر است از یراق آلات ارجینال استفاده کنید. یا اینکه از پنجره هایی استفاده کنید که دارای کیفیت بالا در این زمینه هستند. که می توان بهپنجره دوجداره سازنده شرکت هافمن اشاره کرد.

 

انواع یراق‌آلات پنجره upvc

 

ویژگی های یراق‌آلات پنجره UPVC

 

صنعت تولید یراق آلات درب و پنجره، همواره در حال توسعه و نوآوری است و همین موضوع منجر به تولید یراق آلات با تنوع فراوانی شده است. یراق آلات شامل یراق تک حالته، یراق دو حالته، یراق کشویی، لغزشی نیمه اتوماتیک، یراق کشویی، لغزشی تمام اتوماتیک و یراق تاشو است. این یراق آلات بسیار مستحکم هستند و در درجه بالایی از نظر ماندگاری متریال قرار دارند. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین انواع یراق آلات می‌پردازیم.

مطالب پیشنهادی  هافمن _تولید کننده درب و پنجره UPVC

 

لولاها

یکی از قدیمی ترین یراق های استفاده شده در ساخت پنجره لولا ها  می باشند. شاید فکر کنید که لولا نقش کم رنگی را دارا می باشد اما باید به شما بگوییم که لولا می تواند به بالا رفتن عمر مفید پنجره شما کمک نماید. لولاها باید از وزن استاندارد جهت تحمل بار لنگه‌های بازشو و شیشه‌ ها برخوردار باشند تا در باز و بسته کردن مشکلی پیش نیاید. استفاده از دو لولا، ثابت و معمولی در کنار لولای قابل رگلاژ سبب شده است که پنجره UPVC از سایر پنجره ها متفاوت تر شود و تقاضا برای خرید این نوع بخاطر عمر بالا، بیشتر شود.

 

اسپانیولت

اسپانیولت که در اصطلاح قفل درب نیز نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین اجزای یراق آلات پنجره‌ دوجداره است. کیفیت اسپانیولت به نوع آلیاژ استفاده شده در آن بستگی دارد. این جزء تاثیر مهمی بر کیفیت درب و پنجره دوجداره می‌گذارد. بی‌کیفیت بودن آلیاژ مورد استفاده در یراق اسپانیولت باعث افزایش فشار بیشتر بر روی دستگیره‌های درب شده و آن را از کار می‌اندازد. اسپانیولت های موجود در بازار برندهای مختلفی دارند و تولید کشورهایی همچون ترکیه یا آلمان هستند. انواع آلمانی این نوع یراق به دلیل دو زبانه بودن از کیفیت و امنیت بالاتری برخوردار است.

اسپانیولت در اندازه های مختلف برای درب یا پنجره توسط پنجره هافمن تولید می شود و  توسط دستگیره معمولی و یا قفل درب عمل می نماید. در اخر باید گفت اسپانیولت یکی از مهم ترین قطعات در ساخت پنجره های UPVC می باشد که اگر از کیفیت بالایی برخور دار نباشد، گرد و غبار و همچنین صدا را به داخل خانه می آورد.

 

دستگیره ها

 

انواع دستگیره در یراق آلات پنجره upvc

 

یکی از مهم ترین یراق آلات پنجره UPVC دستگیره ها می باشد. انتخاب دستگیره مناسب برای درب و پنجره، باعث افزایش طول عمر کلی درب و پنجره و حتی اسپانیولت آن می‌شود. نصب دستگیره‌ های بلندتر باعث می‌شود که فشار کمتری به اسپانیولت وارد شود. همچنین دستگیره هایی که دارای اهرم توپُر هستند، از کیفیت بالاتری برخوردارند.

مورد دیگری که در انتخاب دستگیره اهمیت دارد، ضخامت صفحه اصلی دستگیره است. همچنین ماشین‌کاری اتصال اهرم به صفحه اصلی باعث آسان‌ تر شدن نحوه حرکت آن می‌شود. علاوه بر این‌ ها، کیفیت آلیاژ استفاده شده در ساخت شفت چهار پهلو به کارکرد بهتر و طولانی‌ تر دستگیره‌ ها کمک می‌کند.

در صورتی که فنر جنس مناسبی نداشته باشد، عملکرد اهرم در زاویه قائم تغییر می‌کند. آخرین موردی که درباره دستگیره‌ ها باید به آن توجه کرد، زوار جای پیچ است. این مورد حتما باید استحکام و مقاومت کافی و بالایی در برابر شکستگی و خرد داشته باشد.

 

زبانه قفل پنجره دوجداره

زبانه قفل یراق کاربردی دیگری است که برای درب و پنجره کاربرد دارد. در پنجره های دوجداره، چه زبانه قفل بلند و چه کوتاه باشد، باید به طوری نصب شود که در هنگام باز و بسته شدن در جای خود فیکس شود و به درستی جا بیفتند. حداقل وزن لولا نیز باید برابر با ۱۱۰ گرم باشد تا بتواند در برابر شکستن از خود مقاومت نشان دهد.

مطالب پیشنهادی  توری پنجره دوجداره و UPVC

انواع بازشوهای پنجره دوجداره

 

انواع بازشوهای پنجره دوجداره

 

درب و پنجره دوجداره دارای یراق آلات مختلف با نام بازشو است. بازشوها در انواع مختلف و با توجه به کاربردهای مختلف طراحی و تولید شده‌اند. انواع بازشو های درب و پنجره دوجداره شامل بازشو های یک حالته،‌ دوحالته، کلنگی، کشویی، فولکس واگنی، تاشو و فرانسوی می‌باشد.

یراق بازشوی کلنگی طوری نصب می‌شود، که نقطه دید را از رو به‌ رو مسدود می‌کند. بازشو های دو حالته در مواردی کاربرد دارد، که باز شدن پنجره بر روی دو محور عمودی و افقی مطلوب است. بازشو های دوحالته در برابر صوت، رطوبت، باران و گرد و غبار عایق‌ بندی محکمی دارند. با استفاده از این بازشو ها، می‌توان هزینه‌ های ناشی از مصرف انرژی را تا حدود زیادی کاهش داد.

یراق‌ های مربوط به بازشو های کشویی،‌ در مواردی کاربرد دارند که با محدودیت فضا مواجه هستیم و می‌خواهیم از پنجره دوجداره کشویی استفاده کنیم. در نهایت، یراق آلات پنجره های دوجداره فولکس واگنی دارای عایق‌ بندی بسیار بالایی هستند و حتی از پنجره‌ های کشویی نیز کاربردی‌ ترند. این نوع یراق قیمت بالایی دارد، اما قابل نصب بر روی پروفیل‌ های ارزان‌تر نیز می‌باشد.

 

استفاده از یراق آلات برای زیبایی

یکی از مهمترین کاربردهای یراق آلات، کمک به افزایش زیبایی پنجره های دوجداره UPVC می باشد. به طور مثال برای افزایش زیبایی کمد و یا کابینت ما از دستگیره و برخی دیگر از انواع ابزار های زیبایی استفاده می کنیم. در مورد پنجره های دوجداره نیز همینطور است. برای استفاده راحت تر و زیباتر شدن باید از انواع مختلف لولاها و دستگیره‌ها  استفاده کرد. البته موارد گفته شده نه تنها به زیبایی درب و پنجره های دوجداره کمک می کند بلکه باعث تغییر سبک و  باز و بسته شدن راحت تر پنجره‌ها می شود.

 

 مهم ترین ویژگی یراق آلات UPVC مناسب

 

 مهم ترین ویژگی یراق آلات UPVC مناسب

 

همانطور که گفته شد یراق آلات یو پی وی سی یکی از مهمترین کاربردهایشان، کمک به افزایش زیبایی درب و پنجره است. اما این نکته را به خاطر داشته باشید، درصورتی که از یراق آلات مناسب و باکیفیت استفاده نشود، محصول مورد نظر تا 30 درصد افت کیفیت پیدا می کند.

از دیگر نکات و ویژگی های مهم یراق آلات، مقاومت و استحکام بالای آن ها می باشد. درواقع می توان گفت، یراق آلات پنجره یو پی وی سی باید به گونه ای باشد که بتواند وزن بالای درب و پنجره دو جداره را به راحتی تحمل کند. باتوجه به موارد گفته شده می توان نتیجه گرفت، در صورتی که یراق آلات درب و پنجره دوجداره بدرستی انتخاب شود، علاوه بر زییایی به آسان باز و بسته شدن درب و پنجره و یا به اصطلاح راحت حرکت کردن درب و پنجره کمک می کند.

مطالب پیشنهادی  ترفندهای فروش پنجره دوجداره

عمر مفید یراق آلات

مفید بودن یراق آلات پنجره دوجداره عامل مهمی در کارایی این نوع پنجره‌ها می‌باشد. عرض مفید یراق آلات به میزان فضایی است که بین قاب‌های داخلی و خارجی پنجره وجود دارد. این فضا را می‌توان با گاز‌های خاصی پر کرد یا خالی کرد. فضای مفید بزرگتر نیز فضای وسیع‌تری بین دو لایه شیشه ایجاد می‌کند که تأثیر بسزایی در بهبود عایق حرارتی و صوتی پنجره‌ها دارد.

عواملی مانند نوع گاز پرکننده فضا، ضخامت شیشه و فریم و کیفیت عملکرد درز‌ها و قطعات پنجره بر عمر مفید یراق آلات تأثیر می‌گذارد. بنابراین استفاده بهینه از پنجره‌های دوجداره اهمیت ویژه‌ای برای انتخاب و نگهداری صحیح این عناصر می‌طلبد.

تعمیر و نگهداری لوازم جانبی

۱. نظارت و بررسی تنظیمات: تنظیم صحیح ارزش مفید یراق آلات در پنجره‌های دوجداره ضروری‌ترین عامل برای استفاده بهینه از آن‌ها می‌باشد. تغییرات دما و فشار هوا می‌تواند بر دمای مفید تأثیر بگذارد. بنابراین، به بررسی دوره‌ای و تنظیم مجدد این پارامتر‌ها توجه کنید.

۲. تعمیر و نگهداری منظم: پنجره‌های دوجداره به دلیل وجود دو لایه شیشه و عوارض فنی بیشتر نسبت به پنجره‌های ساده نیاز به نگهداری منظم دارند. مطمئن شوید که درز‌ها، قطعات فلزی و مکانیزم باز و بسته شدن به درستی کار می‌کنند.

۳. تمیز کردن و نگهداری عینک: تمیز کردن منظم پنجره‌ها به بهبود دید از پنجره‌ها و افزایش نور در محیط داخلی کمک می‌کند. از مواد مناسب برای نظافت استفاده کنید تا شیشه‌ها خراشیده نشوند.

۴. جلوگیری از آسیب عایق: عایق‌های پنجره مانند نوار‌ها و درزگیر‌ها بر عملکرد مفید یراق آلات و کارایی پنجره‌ها تأثیر می‌گذارد. برای تعویض از انواع با کیفیت و مقاوم استفاده کنید.

۵. جلوگیری از ضربه و خراش: ضربه و خط و خش می‌تواند عمر مفید یراق آلات و شیشه‌ها را از بین ببرد و بر عملکرد آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. از قرار دادن اجسام سنگین روی پنجره‌ها خودداری کنید.

 

ارتباط با ما

در انتها باید گفت خیلی خرسندیم که در این سال ها توانسته ایم با عرضه پنجره UPVC با کیفیت همراه با بهترین قیمت در بازار رضایت شما عزیزان را جلب نماییم. همان طور که در این مقاله گفته شد تمایز اصلی بین انواع پنجره یو پی وی سی استفاده از یراق آلات مناسب و با کیفیت می باشد. در همین راستا اگر به دنبال خرید محصولی با کیفیت هستید که سال ها پاسخگو نیاز شما باشد، می توانید با خیالی آسوده از محصولات هافمن استفاده نمایید. این مجموعه با سابقه درخشان خود در این زمینه قطعا گزینه مناسبی برای خرید پنجره UPVC است. شما می توانید برای دریافت مشاوره و دریافت اطلاعات کافی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید.

02126760626
02122383441
021-26760208
021-22351443

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا