نحوه هواگیری پنجره دوجداره

نحوه هواگیری پنجره دوجداره

فهرست مطالب

در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه هواگیری پنجره دوجداره صحبت کنیم و اینکه چه مزایای و کاربردهای دارد. امروزه عایق کاری و آب بندی پنجره های دوجداره در ساختمان ها یکی از مواردی است که بیشتر افراد به آن توجه دارند. مردم معمولاً می خواهند خانه های خود را عایق بندی کنند و هزینه ها را کاهش دهند.

نحوه هواگیری پنجره دوجداره چگونه است

 

نحوه هواگیری پنجره دوجداره

بهترین راه حل برای عایق کاری ساختمان نصب و آب بندی در و پنجره های شیشه ای می باشد. شرکت های در و پنجره امروزی مانند پنجره هافمن محصولاتی تولید می کنند که کمک زیادی به حفاظت از ساختمان می کند.
تنظیم دمای آب و هوای داخلی و جلوگیری از آلودگی صوتی از خارج از موضوعاتی است که همیشه مورد بحث قرار گرفته است. بیشتر افراد در فصول مختلف زمستان و تابستان به این مشکلات فکر می کنند و به دنبال راهی برای رفع این مشکل می گردند.
یکی از دلایل اصلی استفاده از پنجره دوجداره در ساخت و ساز، عایق بودن و قابلیت بسته شدن و در نتیجه جلوگیری از جذب صدا، سرما در تابستان و گرما در تابستان می باشد.
سیستم تولید و فنی پنجره های شیشه ای، استفاده از پروفیل ها و متعلقات خاص، درزگیرها و فریم واحدهای شیشه ای از نفوذ آب و گرد و غبار معلق در هوا به محیط جلوگیری می کند.
همین مشکل در فصول بارانی و سرد باعث رنج بیشتر مردم می شود. از مشکلات مربوط به آب بندی و عایق کاری افراد می توان به جلوگیری از نفوذ آب، رطوبت، سرما و گرما و همچنین جریان هوای آلوده و نفوذ ذرات معلق در هوا اشاره کرد.
استفاده از در و پنجره های دوجداره یکی از مطمئن ترین راه ها برای عایق کاری و تنظیم هوای داخل ساختمان است. این نوع درب ها و پنجره ها به دلیل ساختار و جنس خاص خود می توانند ورود و خروج گرما و ذرات مضر موجود در هوا را تا حدود صد درصد مسدود کنند.

مطالب پیشنهادی  7 نوع پنجره برای نصب در ساختمان

مطلب پیشنهادی ما: قیمت پنجره دوجداره 1401

هواگیری پنجره دوجداره در برابر سرما و گرما

 

هواگیری پنجره دوجداره در برابر سرما و گرما

یک مشکل رایج در فصول گرم و سرد، خروج هوای سرد یا خروج هوا از درزهای در و پنجره می باشد. یکی از بهترین راه‌ ها برای جلوگیری از سرما در زمستان مهر و موم کردن درزها می باشد. به طور کلی راهکارهای مختلفی برای گرم نگه داشتن منازل، جلوگیری از ورود گرما و سرما در زمستان و فرار از سرما در تابستان وجود دارد. از آنجایی که درها ورودی اصلی هر ساختمانی هستند، انرژی زیادی از دست می دهند. زیرا با باز و بسته شدن خود به خود سرمای زیادی را وارد یا خارج می کنند.

در واقع می توان گفت که پنجره ها و درها عامل اصلی ورود و خروج سرما هستند. با عایق کاری اتصالات در و پنجره می توان از ورود و خروج سرما جلوگیری کرد، و در مصرف انرژی صرفه جویی زیادی کرد. البته در برخی از درب ها و پنجره ها مانند پنجره دوجداره هافمن میزان سرمای داخل و خارج و اتلاف انرژی بسیار کمتر از مدل های دیگر است.

زمان رگلاژ پنجره دوجداره

رگلاژ پنجره دوجداره upvc یکی از خدمات مهم و اساسی است که باید توسط یک تیم خدمات مجرب و متخصص صورت بگیرد. اما چه زمانی باید پنجره دوجداره upvc را تعمیر و تنظیم کرد؟ به طور کلی دلایلی که باعث می‌شود پنجره‌های دوجداره به خدمات تعمیر و تنظیم نیاز داشته باشند، به شرح زیر می‌باشند:

  • در طول فصول تابستان و زمستان، هوای گرم و سرد از اطراف پنجره عبور می‌کند و باعث هدر رفتن انرژی می‌شود.
  • عدم انطباق و مشکلات اساسی نصب.
  • نفوذ آب از درزها و کناره‌های پنجره دوجداره.
  • دستگیره‌های پنجره به هنگام هنگام باز و بسته شدن درب پنجره گیر می کنند.
  • شکستگی یا خمیدگی ناحیه لولای بازویی فریم
  • خرابی بخش یراق آلات
  • شکستگی یا شل شدن چرخ‌های استفاده شده در پنجره‌ها
مطالب پیشنهادی  مقایسه انواع پنجره با پنجره دو جداره Upvc

عایق بندی پنجره دوجداره

یکی از باورهای غلطی که در برخی از افراد وجود دارد این است که فکر می کنند شیشه دوجداره فقط پنجره های معمولی است. اما یکی از نقش های اصلی درب و پنجره دوجداره در ساختمان ها، عایق حرارتی و صوتی است.
در واقع قسمت های مختلف در و پنجره های دوجداره ساختمان را ایزوله می کند. این قطعات مانند شیشه دوجداره نقش مهمی در عایق کاری در و پنجره دوجداره دارند. زیرا ساختار شیشه دوجداره از ورود و خروج انرژی گرما و سرما جلوگیری می کند.

اگر پنجره های دوجداره به خوبی ساخته شوند، می توانند تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه برق و گاز داشته باشند.

درزگیری پنجره دوجداره توسط رگلاژ

عدم کارکرد صحیح قطعات و لولاها و عایق نبودن کافی پنجره باعث می‌شود که صدا از بیرون وارد شود و در حین حرکت آنها صدا ایجاد کند و قسمت‌های مختلف دچار مشکل شوند. در بیشتر موارد، این صداها می‌توانند هشداری برای مشکلات احتمالی در آینده باشند.
باید گفت که اصول زیادی در تولید این پنجره‌ها وجود دارد و تمامی قطعات آن را با کمی پیچیدگی و کمی در کنار یکدیگر قرار می‌دهند.
استاندارد سازی و ایجاد سیستم حرکتی مناسب، قاعده پنجره دوجداره را کاربردی کرد و باز هم پنجره در شرایط استاندارد زمان تولید خود نگهداری شد.
چیدمان پنجره ها نقش عمده ای در عایق صوتی پنجره های دوجداره دارد و در غیر این صورت عایق صدا به خوبی عمل نمی کند.
تعویض یراق آلات بی کیفیت و فرسوده و کاهش اصطکاک بین قطعات از جمله مواردی است که در فرآیند تنظیم وجود دارد.
عوامل دیگری نیز می تواند بر صدای پنجره های پی وی سی تاثیر بگذارد که زیاد به آنها اشاره نشده است و باید توسط متخصص مشاهده شود. اگر به این نکته توجه نکنید، حتی اگر قطعات را عوض کنید، مشکل حل نمی شود و پول زیادی نصیب شما می شود.

مطالب پیشنهادی  درب و پنجره upvc

مطلب پیشنهادی ما : نحوه رگلاژ پنجره دوجداره

خدمات درب و پنجره upvc در تهران

خدمات نصب و تعویض پنجره‌ قدیمی با دوجداره  یکی از خدمات دائمی پنجره هافمن می باشد. همکاران ما پس از بررسی دقیق به علت هواگیری بین دو جداره پی برده و برای رفع آن اقداماتی انجام می دهند.
شکستگی شیشه دوجداره، مشکلات نصب سازه، ایجاد بخار بین دو جداره، عایق ضعیف و غیره می تواند عملکرد پنجره های دوجداره را کاهش دهد. قیمت پنجره دوجداره و ارزش آن بر اساس عایق بودن پنجره می باشد. اگر این ویژگی وجود نداشته باشد، پنجره های دوجداره هیچ تفاوتی با پنجره های تک جداره ندارند. برای اطلاع از قیمت پنجره دوجداره و خدمات آن و هرگونه تعمیر پنجره دوجداره با ما تماس بگیرید.

آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار ۲۴ متری

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا