نحوه رگلاژ پنجره دوجداره

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره

فهرست مطالب

تنظیم یا نحوه رگلاژ پنجره دوجداره به معنای تنظیم دقیق لولاها، اتصالات و شیشه های پنجره است. خبر خوب این است که به طور کلی تمامی درب ها و پنجره های دوجداره upvc و آلومینیومی قابل تنظیم هستند. در این مقاله سعی کردیم از سایت پنجره هافمن به بررسی نحوه رگلاژ پنجره دوجداره و مزایای آن بپردازیم.

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره چگونه است

پنجره های دوجداره جدیدترین تکنولوژی در صنعت در و پنجره می باشد که در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی به دست آورده است. تمامی افرادی که از پنجره دوجداره استفاده می کنند باید دو کار مهم برای حفظ شیشه های دوجداره خود انجام دهند، اولین اقدام اصلاح افتادگی شیشه های دوجداره و دوم تنظیم قفل پنجره های دوجداره می باشد.

در و پنجره ها عناصر اصلی خانه هستند و  مهم‌ترین نقش آن ها عایق‌بندی در گرما و سرما و رفع افتادگی پنجره دوجداره می‌باشد. رگلاژ پنجره می‌تواند کیفیت و کارایی اولیه را به پنجره‌ها باز گرداند تا این پنجره‌ها بتوانند نقش خود را در صرفه جویی انرژی ساختمان‌ها ایفا کنند. در این مطلب با آخرین مرحله نصب پنجره دوجداره که به آن رگلاژ می گویند و نکاتی در مورد نحوه انجام آن بیشتر آشنا می شویم. از آنجایی که خرید پنجره های تک جداره مقرون به صرفه تر و هزینه بیشتری دارد، در ادامه بیشتر در مورد ساخت آن صحبت خواهیم کرد.

اگر هنگام بسته شدن درب و پنجره ترک و یا درز مشاهده کردید؟ یا اگر هنگام باز و بسته شدن پنجره شل می باشد، به درستی به لولا بر نمی گردد و بسته نمی شود، درز بندی به درستی انجام نشده و نیاز به راهنمایی بیشتری دارید پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مطالب پیشنهادی  نمایندگی پنجره هافمن در تهران

 

رگلاژ پنجره دو جداره دوحالته

رگلاژ پنجره دو جداره دوحالته

یکی از کاربردی ترین ویژگی های درب و پنجره دو حالته قابلیت اتصال یراق آلات با مزیت باز و بسته شدن دو طرفه است. که هم از بالا و هم از سمت راست یا چپ باز می شود و برای آشپزخانه و حمام یک امتیاز در کارایی محسوب می شود.
برای رگلاژ پنجره دوجداره دو حالته ابتدا باید یراق آلات را بررسی کنید. زیرا 90 درصد مشکلات احتمالاً در همان قسمت است.
 رگلاژ درب و پنجره دوجداره دوحالته هزینه بیشتری را نسبت به تک حالته در مواقعی که نیاز به تعویض قطعات دارد. زیرا یراق آلات و اسپانیولت و مکانیزم قفل و دستگیره آن به مراتب گران تر از نوع معمولی آن است.

رگلاژ پنجره دو جداره کشویی

در پنجره کشویی برخلاف پنجره های چرخشی، حرکت بال در جهتی که به طرفین تقسیم می شود، بدون چرخش انجام می شود. پروفیل پنجره کشویی دو جداره دارای ریل هایی است که به وسیله سیلندرها به صورت افقی باز و بسته می شوند. در واقع غلطک های پنجره کشویی از نوع تک ریلی و دو ریلی وجود دارد که باعث تفاوت در تنظیم آن ها می شود. برای تنظیم پنجره دوجداره کشویی ابتدا باید لولای پنجره دوجداره را باز کنید. سوراخ های پیچ عمودی را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. پیچ دوم پنجره را موازی با پیچ عمودی پنجره به سمت چپ و راست حرکت دهید.

رگلاژ پنجره دو جداره کشویی

رگلاژ پنجره دوجداره آلومینیومی

درب و پنجره های یو پی وی سی نسبت به پنجره های آلومینیومی دوام کمتری دارند. و دلیل آن استفاده نادرست از پنجره و وجود نقص در نصب اولیه و بلایای طبیعی و غیره می باشد.
در و پنجره های دوجداره آلومینیومی اغلب به عنوان درب و پنجره upvc نصب می شوند، اما نیاز به مهارت بیشتری دارند. زیرا ساخت یراق آلات درب و پنجره آلومینیومی دارای مشکلاتی بوده و با تجربه و مهارت به دست می آید. نصب پنجره های دوجداره آلومینیومی نسبت به پنجره های استاندارد upvc دشوارتر است و نیاز به زمان و هزینه بیشتری دارد.

مطالب پیشنهادی  جدیدترین مدل پنجره دوجداره

مطلب پیشنهادی ما : پنجره دوجداره با قیمت مناسب

مزایای رگلاژ پنجره‌های دوجداره

  • عدم هدر رفت انرژی داخل ساختمان در فصل سرما و گرما
  • عملکرد صحیح یراق آلات و پنجره
  • بازگشت سطح کیفیت پنجره به حالت اولیه پس از رگلاژ پنجره دوجداره
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار
  • عایق در برابر آلودگی صوتی محیط های شهری و صنعتی

هزینه رگلاژ پنجره دوجداره

هزینه رگلاژ پنجره دوجداره

هنگام خرید پنجره به صورت رایگان انجام می شود و خدمات نصب باید توسط نصاب حرفه ای انجام شود. اما پس از یک دوره 5 ساله یا بالاتر، هزینه تنظیم بستگی به نوع تنظیم، مدت زمان کار، تعویض کلید یا تجهیزات دارد. در مورد تعویض لولای پنجره دوجداره عواملی مانند اندازه پنجره، اندازه لولا، تعداد و نوع در برآورد هزینه قطعات تعویضی متفاوت خواهد بود.
کارشناسان پنجره هافمن برای مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه های مربوطه می توانند با بررسی درب و پنجره شما برآورد دقیقی از هزینه ها ارائه دهند. پنجره هافمن علاوه بر تنظیم مناسب پنجره در هنگام نصب، از تخصص خود برای اطمینان از کیفیت محصولات خود استفاده می کند و خدمات تعمیر و تعویض پنجره دوجداره را ارائه می دهد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. جهت ثبت سفارش شما می توانید با ما در تماس باشید.
مطلب پیشنهادی ما : قیمت پنجره دوجداره

راه ارتباطی با ما

آدرس نمایندگی : تهران، سعادت آباد، بلوار ۲۴ متری

09122024158

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا