مقایسه انواع پنجره با پنجره دو جداره Upvc

انواع فریم پنجره

فهرست مطالب

مقایسه انواع پنجره به شما کمک می‌نماید، تا هر چه بهتر به لزوم استفاده از پنجره دوجداره Upvc پی‌ببرید. شما با خرید پنجره UPVC و استفاده از آن در هر محیطی، می توانید زیبایی را به خانه خود اهدا نمایید. قیمت مناسب پنجره هافمن و مزیت‌های بالای آن همگان را موجب به استفاده از این نوع پنجره می‌نماید.

مقایسه انواع پنجره در معماری ایرانی

امروزه پنجره، یکی از عناصر مهم ظاهری در یک ساختمان محسوب می‌شود، که نقش بسزایی درنور گیری و تهویه مناسب محیط دارد. اما بخشی دیگر از اهمیت پنجره ها از دیرباز تا امروز در انتقال مفاهیم معماری و همین‌طور زیبایی‌های داخلی و خارجی فضای یک ساختمان می‌باشد. در معماری ایرانی در کنار زیباسازی‌های نما، بکارگیری از پنجره های متنوع جلوه خاصی را خلق می‌نماید، که موجب ماندگاری خیلی از بناها نیز شده است.
اگرچه امروزه انواع پنجره‌های UPVC جای پنجره‌های گذشته را گرفته است. اما وجه اشتراک‌هایی دربین آنها دیده می‌شود.

مقایسه انواع پنجره در معماری ایران

مقایسه انواع پنجره

در طراحی داخلی، شکل پنجره می‌تواند معرف حس فضا باشد. پنجره‌های ایستاده برای مرتفع نشان دادن فضا یا استفاده از پنجره‌های عریض و افقی برای طویل نشان دادن فضای داخلی اهمیت بسیاری دارند؛ همین‌طور قرارگیری پنجره‌ها در افزایش و کاهش نور اهمیت بسزایی دارد، که امروزه نیز مهندسین در نقشه کشی و جانمایی پنجره‌ها دقت بالایی به خرج می‌دهند.
ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از پنجره های معروف در معماری ایرانی را نیز به شما معرفی نماییم، تا شما نسبت به قابلیت پنجره‌های Upvc و نقطه قوت‌های این پنجره، نسبت به پنجره‌های قدیمی آشنا شوید.

پنجره های شباک

این نوع پنجره، همانطور که از اسمش پیداست، مشبک و فاقد شیشه ساخته می‌شود،که همین امر باعث می‌شود، هوا به راحتی از آن عبور کند، و همین‌طور از یک سمت به سمت دیگر قابل رویت باشد. در ساخت این نوع پنجره، از مصالح مختلفی همچون آجر، چوب، سنگ، کاشی استفاده شده است. استفاده از این مصالح موجب می‌شود در بخش‌های مختلفی همچون قسمت انبار برای تهویه مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع پنجره در مناطق گرم و مرطوب نیز بر روی پشت بام استفاده می‌شود، تا با وزش باد از داخل فضاهای خالی باعث رفع رطوبت پشت بام شود. از دیگر ویژگی های این نوع پنجره ایجاد حریم خصوصی در قسمت‌های مختلف خانه می‌توان اشاره کرد.

مقایسه پنجره ایرانی

پنجره ارسی 

یکی دیگر از پنجره‌های پرکاربرد و پرطرفدار در معماری ایرانی پنجره ارسی است. این هنر که پیوندی بین ‏نازک کاری چوب، شیشه بری، نجاری و طراحی است، نقش بسزایی در زیبایی بنا ایجاد می‌نماید. استفاده از شیشه‌های رنگی مات که موجب تعدیل نور در این نوع می‌گشت؛ جلوگیری از تابش شدید نور خورشید و گرم شدن فضای داخلی و حفظ محرمیت خانه از جمله ویژگی‌های این نوع پنجره می‌باشد. طراحی این نوع پنجره به سبک لنگه باعث می‌شود، به راحتی داخل چارچوب قرار بگیرد، و بجای اینکه روی یک پاشنه گرد حرکت نماید.

مطالب پیشنهادی  ارزان قیمت ترین پنجره دو جداره

مقایسه شیشه پنجره

پنجره روزن

این نوع پنجره معمولا در اندازه‌های کوچک و به عنوان تهویه و نورگیر در فضاهای بزرگ استفاده می‌شود. این نوع پنجره بیشتر در مکان‌هایی همچون بازارها، مدارس، کاروانسراها، مطبخ ها و… استفاده می‌شود. از جمله دیگر ویژگی‌های این پنجره می‌توان به برقراری ارتباط فوری با فضاهای مختلف اشاره کرد. روزنه‌های این نوع را با آجر، چوب و یا حتی گچ پوشش می‌دهند، تا مانع از ورود حیوانات و تابش نور مستقیم شود.

مقایسه وزن پنجره

پنجره جامخانه

 این نوع پنجره که بر روی سقف گنبدی شکل تعبیه می‌شود. به صورت کروی و از جنس سفال ساخته می‌شود، و بر روی سطح آنها جام شیشه قرار گرفته می‌شود، که باعث جلوگیری از ورود هر نوع حشره یا حیوانی و همین‌طور باد و باران به داخل می‌شود.  اما مهم‎‌‌ترین بخش این نوع پنجره استفاده از بتونه در اتصال جام ها است، که سبب می‌شود به راحتی قابل تعویض و یا برداشتن باشد، تا در فصول گرم و سرد هوا داخل خانه کنترل شود.

مقایسه پنجره

مقایسه کلی پنجره ها از دیرباز تا به امروز

 امروزه با توجه به اینکه در اکثر خانه‌ها افراد بر روی مبل می‌نشینند؛ پنجره‌ها با ارتفاع بیشتری از کف زمین ساخته می‌شود، که این خود یکی از تفاوت‌های بین پنجره‌های قدیمی و امروزی است. پنجره‌های مختلف امروزی که می‌توان از پنجره‌های آلومینیومی، چوبی و البته پنجره‌های یو پی وی سی ( UPVC) نام برد بسته به مناطق مختلف با آب و هوای متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ساخت پنجره بر خلاف که گذشته که بر زیبایی اهمیت بسزایی داده می‌شد، و فاکتور‌های دیگر زیاد توجه نمی‌شد؛ در ساخت پنجره‌های دو جداره علاوه بر زیبایی به فاکتور‌های دیگر هم توجه می‌شود. یکی از پرطرفدارترین پنجره‌های امروزی، یو پی وی سی است، که به مزیت‌های آن با پنجره‌های گذشته می‌پردازیم.

انواع پنجره دوجداره که از قدیم تا کنون ساخته شده‌اند

  • پنجره دوجداره چوبی
  • پنجره دوجداره آهنی
  • پنجره دوجداره آلومینیومی
  • پنجره دوجداره UPVC

مزیت های پنجره UPVC:

 

عایق صدا

نکته حائز اهمیت که بسیار مورد توجه عموم مردم قرار می‌گیرد، و با توجه به زندگی شهری و زندگی در آپارتمان‌ها مهم می‌باشد، کاهش انتقال صدا به داخل خانه است، که در ساخت پنحره‌های هافمن به عایق صدا بودن پنجره‌ها توجه بسزایی می‌شود.

مطالب پیشنهادی  آموزش نصب توری پنجره دوجداره

 

 

مقایسه پنجره دوجداره

مقاومت در برابر نور و گرما

انتقال گرما و سرما درست در خانه موجب کاهش هزینه‌های وسایل گرمایشی و سرمایشی می‌شود. شما با خرید پنجره های دو جداره هافمن می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید.

عمر بالا:

یکی دیگر از مزیت های پنجره دو جداره، بالا بودن عمر این نوع پنجر‌ه‌ها است، که همین امر سبب می‌شود مردم تا سال‌ها نیاز به تعویض و حتی تعمیر پنجره خود نداشته باشند. در صورتی که در پنجره‌های قدیمی بعد از مدت زمان یک تا دوسال علاوه بر فرسوده شدن و پوسیدگی، پنجره نیز باید تعویض شود.

 

مقایسه طول عمر پنجره

فرق پنجره pvc با upvc

پنجره‌های UPVC و PVC هر دو از نوع پنجره‌های دوجداره هستند که از مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند، اما اصطلاح UPVC مخفف ( پلی‌وینیل کلرید بهبودیافته ) است که نشان‌دهنده‌ی نوع پیشرفته‌تری از مواد PVC معمولی است. این دو نوع پنجره از نظر ترکیب شیمیایی و مواد اولیه تقریباً یکسان هستند هر دو از پلی‌وینیل کلرید (PVC) تشکیل شده‌اند.
اما تفاوت اصلی بین آن‌ها در کیفیت و عملکرد است. UPVC دارای سطح بسیار صاف و یکنواخت است که نتیجه‌ی فرآیند بهبود داده شده و افزودن مواد اضافی به ترکیب PVC است. این افزودنی‌ها باعث می‌شوند UPVC مقاومت بهتری در برابر آب، حرارت، نور خورشید و تغییرات جوی داشته باشد. بنابراین، پنجره‌های UPVC دارای عمر طولانی‌تری هستند و کمتر نیاز به نگهداری و تعمیرات مکرر دارند.
در عین حال، پنجره‌های PVC از افزودنی‌ و بهبود یافته های کمتری ساخته شدند. این نوع پنجره‌ کارایی خوبی دارد اما قابلیت های آن از پنجره UPVC کمتر است.

به طور خلاصه، اصلی‌ترین فرق بین پنجره‌های UPVC و PVC در کیفیت و ویژگی‌های بهبود یافته است که سبب مقاومت بهتر در برابر عوامل محیطی و عمر طولانی‌تر می‌شود.

ویژگی های پنجره دو جداره

از دیگر مقایسه انواع پنجره قدیمی با پنجره دو جداره UPVC باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت نصب این پنجره ها بالا بوده و آسان می‌باشد.
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • مقاومت آن‌ها در برابر عواملی همچون آتش سوزی و زلزله
  • راحتی در تمیز کردن
  • مناسب بودن آن ها برای محیط زیست
  • صرفه جویی اقتصادی
  • پنجره UPVC ضدآب است، و رطوبت هیچ تاثیری روی آن نخواهد داشت.
  • راحتی در باز و بسته نمودن آن که مردم نسبت به پنجره های قدیمی مشکلات گذشته را ندارند.
مطالب پیشنهادی  شیشه مناسب برای پنجره دوجداره

 

قیمت پنجره دو جداره

 

 

مقایسه قیمت پنجره دوجداره

 

 

عوامل زیادی بر قیمت نهایی پنجره دو جداره بستگی دارد که در این بخش تعدادی از این عوامل را بیان خواهیم کرد.

  • نوع مواد استفاده شده: متریالی که در ساخت پنجره دوجداره استفاده میشود، طبعا تاثیر مستقیمی بر قیمت پنجره دوجداره دارد. بستگی دارد انتخاب شما کدام یک از پنجره‌های UPVC، آلومینیومی و چوبی باشد.
  • کیفیت مواد: روش ساخت و استفاده از جدیدترین تکنولوژی ساخت پنجره دوجداره با مرغوبترین مواد علاوه بر اینکه سبب بالا رفتن کیفیت و مقاومت در برابر عوامل محیطی می‌شود، قیمت نهایی پنجره دوجداره را تغییر می‌دهد.
  • ابعاد و اندازه پنجره: پروژه شما و ابعادی که قصد دارید پنجره دوجداره نصب کنید بسیار مهم است. هرچه ابعاد بزرگتر باشد، به پنجره بیشتری نیاز است. بنابراین پنجره ها با ابعاد بزرگتر قیمت بالاتری دارند.
  • نوع شیشه: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار، استفاده از شیشه‌های دوجداره با خصوصیات عایق‌بندی حرارتی و صوتی بالا می‌باشد.
  • طرح و ظاهر پنجره: پنجره‌ها با طرح‌ها و استایل‌های خاص ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشند. در نظر داشته باشید که پنجره ها بر دکوراسیون منزل شما تاثیر مستقیم دارند. پس در انتخاب ظاهر پنجره دقت بالایی به خرج دهید.
  • نوع بازوی باز و بسته‌شدن: پنجره‌های دوجداره با سیستم باز و بسته‌شدن متفاوت (مانند دوربینی یا سیمی) نقش بسزایی در افزایش یا کاهش قیمت دارند.
  • امکانات اضافی: مثلاً پنجره‌های دوجداره دارای سیستم‌های امنیتی مانند قفل امنیتی یا سیستم های پیشرفه، قیمت بالاتری خواهند داشت.

این عوامل می‌توانند به صورت ترکیبی و به وفور، قیمت پنجره‌های دوجداره را تعیین کنند. در نتیجه، مطالعه و اطلاع‌رسانی کافی قبل از خرید، به انتخاب مناسب و بهینه شما در خرید پنجره دوجداره کمک می‌کند. جهت اطلاع از قیمت بروز و دقیق انواع پنجره دوجداره، همین الان با کارشناسان هافمن در ارتباط باشید.

 

خرید پنجره دو جداره

با توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد، از زیبایی، نور دهی، تهویه مناسب، عمر بالای پنجره دو جداره و غیره، توصیه هافمن به شما عزیزان استفاده از پنجره های دو جداره بجای پنجره‌های قدیمی می‌باشد. با خرید پنجره دوجداره شما می‌توانید در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید. اگر قصد خرید پنجره دو جداره هافمن را دارید، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا