دلایل استفاده از پنجره های UPVC

دلایل استفاده از پنجره های UPVC

فهرست مطالب

دلایل استفاده از پنجره های UPVC ؟ گاهی اوقات برای افرادی که هنوز با مزیت پنجره دوجداره یوپی وی سی آشنایی ندارند سوال پیش می آید که چرا باید از پنجره دوجداره استفاده کنیم؟ در واقع این سوال برای کسانی پیش می آید که از این پنجره ها استفاده نکرده اند و نمی دانند پنجره های دوجداره یو پی وی سی چه مزیت هایی برای آنها خواهد داشت.

پروفیلی که در تولید این پنجره ها به کار گرفته می شود پروفیل UPVC است که در زمان تولید افزودنی هایی که پایایی این پنجره ها را تثبیت کند به آن اضافه شده است. از این رو این پنجره ها بسیار مقاوم و با دوام هستند و با مزیت هایی که دارد توانسته نظر خیلی از مشتریان را به خودش جلب کند. ما نیز تصمیم گرفتیم در این مطلب در رابطه با سوال برخی از افراد که چرا باید از این نوع پنجره استفاده کنیم مطالب مفید و مختصری را ارائه دهیم. با ما همراه باشید. توجه داشته باشید که نمایندگی هافمن با داشتن سالها سابقه در زمینه تولید و نصب انواع پنجره های دو جداره می تواند به شما بهترین خدمات را ارائه دهد.

10 دلیل مهم استفاده از پنجره های UPVC

  • صرفه جویی در هزینه ها
  • عدم تغییر رنگ
  • بالاترین عایق حرارتی و صرفه جویی در انرژی
  • جلوگیری از آلودگی صوتی
  • مناسب با هر نوع موقعیت جغرافیایی
  • مقاوم در برابر تابش اشعه ماوراء بنفش uv
  • آب بندی کامل و عدم نفوذ آب در هنگام بارندگی
  • درز بندی کامل و جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل خانه
  • وزن کم و سبک بودن
  • ایمنی بالا درب و پنجره های upvc

صرفه جویی در هزینه ها با پنجره های UPVC

 

پنجره UPVC | تاثیر بر زیبایی نمای ساختمان

 

این پنجره ها به دلیل عایق بودنشان در برابر گرما و سرما، تنها دارای عملکردی بهتری می باشند بلکه کارآیی بالاتری دارند و همین عامل خود موجب صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود زیرا دیر لازم به هزینه های زیادی برای گرم کردن خانه نیست و در نهایت موجب می گردد ساکنان ساختمان نیز آرامش بیشتری داشته باشند.

عدم تغییر رنگ با پنجره های UPVC

سطوح رنگی که برای ساخت پروفیل یو پی وی سی پنجره هافمن به کار گرفته می شود دارای نفوذ ناپذیری بالایی می باشند که در برابر تشعشعات نور خورشید نیز بسیار مقاوم می باشند و همچنین ویژگی دیگری که دارا می باشند آن است که خاصیت آن ها به مرور زمان از بین رفته و از شفافیت و کیفیت رنگ آن کاسته نمی شود.

بالاترین عایق حرارتی و صرفه جویی در انرژی

این پنجره‌ها از نظر انتقال حرارت نسبت به نمونه‌های سنتی (پنجره‌ های فلزی) عایق‌تر هستند. پنجره‌های عایق دو یا سه قاب شیشه‌ ای هستند که به وسیلهٔ هوا یا دیگر گازها برای کاهش انتقال حرارت جدا شده‌اند و همچنین با استفاده از پروفیل‌های یو پی‌ وی ‌سی از مصرف بی رویه منابع طبیعی جهت تولید انرژی های حرارتی و برودتی مورد نیاز جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از آلودگی صوتی

 

مطالب پیشنهادی  7 نوع پنجره برای نصب در ساختمان

با استفاده از پنجره دوجداره آرامش را به خانه خود بیاورید

 

با نصب پنجره دوجداره UPVC از آلودگی صوتی نجات خواهید یافت. پنجره دوجداره هم به لحاظ بدنه عایق و هم به واسطه استفاده از شیشه های دوجداره محیطی کاملا ایزوله را برای شما محیا می کند. به همین دلیل با نصب این پنجره های دو جداره سر و صداهایی که در فضای بیرون وجود دارد به داخل انتقال نخواهد کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که محل زندگیتان شلوغ است و سر و صدا آزارتان می دهد هر چه زودتر برای سفارش و نصب پنجره دوجداره اقدام کنید.

مناسب با هر نوع موقعیت جغرافیایی

در گذشته اکثر پنجره‌ ها آهنی، پنجره چوبی و یا آلومینیومی بودند. این پنجره ها نه تنها مقاومت خوبی در برابر باد و بارندگی نداشتند بلکه هزینه ساخت آنها نیز به مراتب بیشتر از دیگر پنجره ها بود. درحالیکه پنجره دوجداره از ساختار قدرتمندتری تولید شده است به گونه ای که هم در برابر باد و بارندگی مقاوم است و هم رطوبت در آن تاثیری ندارد و در نهایت با هر نوع موقعیت جغرافیایی سازگار است. این پنجره ها در هر شهری که باشید تا سالهای سال برایتان ماندگاری داشته و هیچ چیزی به آن نفوذ نخواهد کرد.

مزایای پنجره‌های دوجداره

 

مزایای پنجره‌های دوجداره

 

پنجره‌ها یکی از اجزای اساسی هر ساختمان هستند و در طراحی و ساخت ساختمان‌ها اهمیت زیادی دارند. پنجره‌ها به عنوان نقطه اتصال داخل و خارج ساختمان تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی ساکنین دارند. یکی از انواع پنجره‌ها که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، پنجره دوجداره یا پنجره دولایه است که دارای دو قاب آلومینیومی یا UPVC با فضای هوا یا گاز در بین آن‌ها می‌باشد. این نوع پنجره با ارائه مزایای بسیاری به یک انتخاب محبوب در طراحی ساختمان‌های امروزی تبدیل شده است. در ادامه به بررسی مزایای پنجره دوجداره می‌پردازیم:

  • عایق حرارتی بسیار خوب: یکی از مزیت‌های اصلی پنجره دوجداره عایق حرارتی بالای آن است. وجود فضای هوا یا گاز بین دو لایه پنجره باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به خارج و بالعکس می‌شود. این ویژگی هزینه‌های انرژی مرتبط با سرمایش و گرمایش ساختمان را کاهش می‌دهد و در نتیجه به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
  • کاهش صدا‌های خارجی: پنجره‌های دوجداره نفوذ صدا‌های خارجی را به داخل ساختمان کاهش می‌دهد. این ویژگی نکته مهمی در انتخاب پنجره برای ساکنان مناطق شلوغ و پر سر و صدا است و باعث آرامش و آسایش بیشتر داخل ساختمان می‌شود.
  • جلوگیری از تشکیل شبنم: در مناطقی که اختلاف دمای شدید بین داخل و خارج ساختمان وجود دارد، ایجاد شبنم روی پنجره‌ها امری رایج است. با داشتن پنجره دوجداره که هوا را خارج می‌کند، امکان تشکیل شبنم روی پنجره بسیار کاهش می‌یابد.
  • کاهش ترمز حرارتی: در برخی مناطق، پنجره‌ها ممکن است ترمز حرارتی ایجاد کنند و سطح داخلی آن‌ها به سرعت یخ بزند. با داشتن پنجره دوجداره این مشکل به حداقل رسیده و امکان یخ زدایی بهبود می‌یابد.
  • حفاظت از محیط زیست: با توجه به کاهش مصرف انرژی و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، پنجره‌های دوجداره به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
  • طول عمر بیشتر: پنجره دوجداره به دلیل استفاده از مصالح مرغوب و تکنولوژی پیشرفته در ساخت، طول عمر بیشتری نسبت به پنجره‌های سنتی دارد و نیاز به تعمیرات و تغییرات کمتری دارد.
  • ظاهر زیبا و طراحی مدرن: پنجره‌های دوجداره به دلیل ظاهر زیبا و طراحی مدرن به راحتی با انواع ساختمان‌ها و نما‌ها سازگاری دارند و به زیباسازی فضا‌های داخلی و خارجی کمک می‌کنند.
مطالب پیشنهادی  انواع رنگ شیشه پنجره دوجداره

در نهایت استفاده از پنجره‌های دوجداره مزایای زیادی دارد که کاربران را به انتخاب این نوع پنجره ترغیب می‌کند. با افزایش نگرش به محیط زیست و نیاز به کاهش مصرف انرژی، انتظار می‌رود استفاده از پنجره‌های دوجداره در ساختمان‌ها به مرور افزایش یابد.

معایب پنجره های دوجداره

 

معایب پنجره‌های دوجداره

 

همچنین پنجره دوجداره علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز می‌باشد که قبل از تصمیم‌گیری در استفاده از آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد:

  • هزینه بالا: پنجره‌های دوجداره به دلیل داشتن دو لایه و فضای هوا یا گاز در بین آن‌ها نسبت به پنجره‌های ساده گرانتر هستند. این هزینه بالاتر ممکن است برای برخی افراد یک نقطه ضعف بزرگ در نظر گرفته شود.
  • وزن زیاد: پنجره‌های دو جداره به دلیل داشتن دو لایه متریال، وزن بیشتری نسبت به پنجره‌های ساده دارند. این وزن زیاد ممکن است در نصب و حمل و نقل آن‌ها مشکل ایجاد کند.
  • امکان ترکیدگی داخلی: در صورت وجود نشتی در فضای هوا یا گاز بین دو لایه پنجره، احتمال ترکیدگی داخلی پنجره و تشکیل بخار و شبنم داخلی افزایش می‌یابد که ممکن است بر ظاهر و عملکرد پنجره
  • نیاز به تعمیر و نگهداری منظم: پنجره‌های دوجداره برای حفظ کیفیت عملکرد خود نیاز به نگهداری و تعمیرات منظم دارند. به عنوان مثال در صورت نشتی یا آسیب به فضای داخلی هوا یا گاز باید تعمیراتی انجام شود که هزینه بر و زمان بر است.
  • کاهش مساحت نصب شده: اگرچه پنجره‌های دو جداره در کاهش انتقال حرارت و صدا مؤثر هستند، اما ضخامت بیشتر آلومینیوم یا UPVC بین دو لایه ممکن است باعث کاهش سطح نصب شده برای پنجره شود. این ممکن است در برخی موارد مزایای بدنه نما را کاهش دهد.
  • پیچیدگی در تعویض: در صورت آسیب دیدن و یا نیاز به تعویض پنجره‌ها، پنجره‌های دوجداره به دلیل ساختار پیچیده‌تر، در تعویض کارایی بیشتری نسبت به پنجره‌های ساده دارند و نیاز به تخصص بیشتری در تعمیرات دارند.

به طور خلاصه پنجره‌های دوجداره با تمام مزایای ویژگی‌های خاص خود دارای معایبی نیز هستند که باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. انتخاب نوع پنجره‌ها باید با توجه به اهمیت مزایا و معایب مختلف برای شرایط خاص ساختمان و نیاز‌های ساکنین تصمیم‌گیری شود. توجه داشته باشید که اگر میخواهید در مورد آموزش نصب توری بر پنجره های دوجداره نیاز به کمک و مشاوره دارید می توانید از طریق شماره تماس زیر با کارشناسان ما ارتباط بر قرار کنید.

مقاوم در برابر تابش اشعه ماوراء بنفش uv

در ترکیبات استفاده شده برای ساخت پروفیل های یو پی وی سی، مواد جاذب یو وی و همچنین رنگ دانه های مقاوم در برابر شرایط جوی و نور خورشید وجود دارد. که از مواد جاذب به نسبت کمتر و از رنگ دانه ها به نسبت بیشتر استفاده می شود و البته مقاومت اصلی پروفیل در برابر شرایط آب و هوایی و اشعه uv بر عهده رنگ دانه ها می باشد. رنگ دانه ای که به منظور بالا بردن مقاومت پروفیل در برابر اشعه uv استفاده می شود، دی اکسید تیتانیوم است وجود اکسیدتیتانیوم در پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی کاملا اشعه ماورای بنفش خورشید را ازسطـح پروفیل منعکس می نماید. میزان استفاده از این ماده است که باعث افزایش مقاومت پروفیل ها و از طرفی باعث افزایش قیمت تمام شده تولید می گردد.

 

استفاده از پنجره UPVC

 

ایمنی بالا درب و پنجره های upvc

ایمنی خانه مخصوصا زمانی که در مسافرت هستید دغدغه ای همیشگی برای خانواده ها بوده است، از این رو توجه به ایمنی در و پنجره ها همیشه مورد توجه همه افراد است. این در و پنجره به لحاظ ساختاری بسیار قدرتمند تولید شده همین امر باعث ایمنی بالای آن شده است. با این اوصاف دیگر لازم نیست در هنگام سفر دغدغه ی همیشگی سرقت رفتن وسایل منزل تان را داشته باشید، کافی است شما هم با نصب این در و پنجره خیالتان را از هر جهت آسوده خاطر کنید.

وزن کم و سبک بودن

 

انتخاب ایده آل با خرید پنجره دوجداره

 

قطعا یکی از فاکتور های اصلی در انتخاب در و پنجره، وزن بسیار کم و سبکی آن است، به گونه ای که بدون هیچ دردسری قابل نصب هستند. همین باعث شده که شما ساختمان های زیادی را ببینید، که در سازندگان آن ها از درب و پنجره upvc استفاده کرده اند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا